# Nattens minnen - Maggie Shayne

Jag är Rhiannon, född Rhianikki, prinsessa av Egypten, faraos förstfödda. Min far hade förväntat sig att gudarna skulle välsigna honom med en son. När han i stället fick mig såg han det som ett straff för de synder han trodde sig vara skyldig till … och behandlade mig därefter. Jag svor på att aldrig mer kämpa för en mans kärlek.

Sedan årtusenden är jag en av de odöda – en gudinna bland människor, avundad av kvinnor och avgudad av män. Så lätt skulle jag kunna döda dem alla, för inget skrämmer mig. 
Men nu har tiden kommit. Det är min avsikt att bevisa det jag så länge burit inom mig: Jag är värdig.

Detta är min historia …

 

_______________________________________________________________________________________________

 

Jag älskar denhär boken!!!! Den är annorlunda, eftersom huvudhandlingen är Roland och Rhiannons oönskade kärlek. De har båda kämpat mot den i århundranden, men det blir för mycket. Det brukar vara så att huvudpersonerna möts på grund av något problem och under bokens gång blir de kära. Här förs de samman pga att de redan är kära, även om de är för stolta för att erkänna det, och under bokens gång uppstår problem utifrån det. Mycket bra bok! 4.5/5 :D

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0