# Tretton skäl varför - Jay Asher

den senaste boken jag läst !!!
DU KAN INTE SPOLA TILLBAKA DET FÖRFLUTNA. ENDA SÄTTET ATT FÅ VETA HEMLIGHETEN ÄR ATT TRYCKA PÅ PLAY.

När Clay Jensen får ett paket med tretton kassetband skickade till sig vill han till en början inte ha något med dem att göra. Banden kommer nämnligen från Hannah Baker. Hannah har tagit livet av sig. Clay tycker att hennes hemligheter ska begravas med henne. Men ändå trycker han på play. När Hannahs röst berättar att Clay finns med på hennes band och att han, på något sätt är medskyldig till hennes död, är han tvungen att fortsätta lyssna. Genom tretton band får han ta del av allt det som hände Hannah innan hon dog och han fortsätter lyssna hela natten. Clay kan inte göra annat än att följa Hannahs inspelade röst genom den lilla staden och det han upptäcker förändrar hans liv. För alltid...
____________________________________________________________________________________________
Jag letade VÄLDIGT länge efter denhär boken och måste säga att jag blev llite besviken. Visst den var bra, ja den var sorlig och okej den var väldigt berörande, men den var också ganska seg. Jag menar i början kan man inte sluta läsa, men efter ett tag så blir det långtråkigt. Man vet ju att det kommer sluta med att hon tar självmord, eftersom att boken börjar så. Banden är inte hennes liv som det utspelas nu, utan något som man hör efter att hon tagit självmord. Men den var som sagt ändå ok, handlingen var bra och sådär... 3/5 :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0