* De utvalda # Tankeläsaren - Kristin Cashore

Jag har läst en ny serie, varav endast 1:an existerar än, men den kommer bli en triologi. Den första delen i De utvalda heter tankeläsaren, och recensionen kommer här;

HON VAR BARA 8 ÅR GAMMAL, NÄR HON DÖDADE FÖR FÖRSTA GÅNGEN.10 ÅR SENARE TVINGAS KATSA FORTFARANDE HOTA OCH DÖDA MÄNNISKOR ÅT KUNGEN. FÖR HON ÄR EN AV DE 7 KUNGADÖMENAS SÄRLINGAR - FÖDD MED EN SÄRSKILD GÅVA SOM KUNGEN HAR RÄTT ATT UTNYTTJA...

Katsa är slagskämpen som ingen kan besegra. Allt förändras när hon möter prins Po - han är mystisk, svårslagen i strid och har ögon som ser rakt igenom henne... Han förstår henne som ingen annan, men vad döljer han? En farofylld färd tar sin början och Katsa får uppleva sådant hon inte trodde var möjligt. Bottenlös ondska, trofast vänskap och kärlekså stark att det skrämmer henne...
_________________________________________________________________________________________
Jag måste berömma författarens mod att pröva gränserna till hur komplicerad en bok kan vara. I början är den näst intill omöjlig att hålla reda på allt, men när man läst ca 3 kapitel kommer man in i det, och då är det - som så ofta- värt det! Boken är mycket bra, och man blir beroende. Jag själv läste ut alla 479 sidorna på 2 dagar, och om inte det är att läsa dygnet runt vet jag inte vad som är det. Rekomenderas högt!!! 4.5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0