# Twilight - Stephenie Meyer

Den första boken jag tänker skriva om, är den första boken som riktigt gjorde mig besatt och beroende av att fortsätta läsa. Hade det inte varit för denna underbara bok, hade jag inte upptäckt magin i att läsa om olika karaktärer, i olika miljöer överallt omkring i världen, eller världen utanför. Jag pratar förståss om min första bok-kärlek Twilight!

Till er som inte visste det så heter boken om jag kunde drömma på svenska :P

Boken handlar om Isabella Swan ( senare kännd som Bella, som hon föredrar att kalla sig) som flyttar från sin mamma i Phoenix till sin pappa i Forks, Washington, en enormt liten stad med bara 3200 invånare. För henne spelade det ingen roll om vart hon bodde i Forks (Där det så gott som aldrig var sol), utan hon trodde att det bara skulle handla om grader i helvetet. Men så träffar hon den snygge och mystiske Edward, och hela hennes värld vänds uppochner, då hon förstår att världen är mycket mystiskare och mörkare än hon någonsin kunnat föreställa sig. Det första tecknet är då hon börjar drömma om denne mystiske Edward Cullen. Hennes kännslor för honom är blandad förundran, irritation och, trots dessa föregående, beundran. Han verkar vara olika personer från dag till dag. Ibland är han trevlig och försöker lära känna henne. Sedan kommer det dagar som han slänger ur sig underliga saker, när han försöker undvika henne och prata om att de inte borde vara vänner. När vintern och halkan kommer är Bella påväg att bli påkörd av en bil, när Edward (med omänsklig hastighet) slänger sig framför henne och räddar hennes liv. Underligast av allt var att han inte fick så mycket som en skråma. Efter olyckan blir Bella genast mer observant,  och märker snart att det finns mer att veta om Edward än vad vardagen har att erbjuda. Men även när Bella får reda på Edwards och familjen Cullens mörka hemlighet och hennes liv sätts i fara, vet hon bara 3 saker. 1. Edward var en vampyr. 2.Det fanns en del av honom, och hon visste inte hur stor den delen var, som törstade efter hennes blod. Och 3... Hon var onekerligt och oåterkalleligt förälskar i honom...
______________________________________________________________________________________________
Skulle jag betygsätta boken skulle jag ge den en klar 5/5 recention. En stor succe-roman om kärlek,spänning, fara och inte minns nervkittlande. Rekomenderas högt till er som inte läst den!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0