# Beautiful dead Summers bok - Eden Maguire

Vart går gränsen mellan liv och död?

Varken levande
Eller döda
Rör de sig i de odödas gränsland

Bara Darina kan rädda dem nu...
Normalt är grått och smalt
normalt är att inte våga se tillbaka
att sätta den ena foten framför den andra
gå vidare
jag har hela livet framför mig
normala gråa saker
jag ignorerar deras komentarer
jag föredrar mina egna drömmar
de som kommer i färg
det är i foxton jag kommer hitta dig Phoenix
och det kommer inte att vara en dröm
En kylig dag i den djupa snön
när ere överherre bestämmer att tiden är inne
kommer du att stå där vid ladudörren
och vänta på mig
kanske idag
jag föreställer mig dig vid ladudörren, Phoenix
att du har kommit tillbaka från de döda
De frusna kammrarna i mitt hjärta fattar eld
jag är i din famn
och den här gången tänker jag aldrig släppa taget!

Vad är det som händer på Ellerton High? Fyra dödsfall på mindre än ett år. Jonas, Arizona, Summer och Phoenix. Varför? Darina står än en gång inför frågor som kräver svar, men där sanningen glider undan och inget är som det verkar.
I omgivningens ögon borde Darina släppa taget om sin älskade Phoenix, gå vidare med sitt liv. De döda kan ju ändå inte komma tillbaka. Men Darina vet. De är redan här - och de behöver hennes hjälp om de inte för eviga tider skall fastna i de odödas gränsland.
Våren kommer med uppsliltande minnen om Summers dör. Snart har det gått ett år sedan hon föll offer för ett vansinnesdåd i en shoppinggalleria. Fel plats vid fel tillfälle, en galning med skjutvapen - eller vad söker Darina egentligen efter? Bara en sak är säker: det är inte över än. Inte på långa vägar...
_______________________________________________________________________________________________
Sjukt bra bok!!! Som jag skrev om Arizonas bok så kom man absolut in i den på slutet och därför kunde jag inte vänta på att läsa fortsättningen. Jag väntade absolut inte förgäves!!! Den var enormt bra, och jag rekomenderar den till alla som överhuvud taget gillar att läsa, för det blir ingen besvikelse!! Det enda jobbiga var att man fattar direkt vem som var skytten när man ''träffar'' honom/ henne. Det är lite tråkigt och ger lite minus, men det uppvägs av att handlingen är i full gång redan från början! Det blir aldrig tråkigt, för det händer alltid något. Rekomenderas högt! 4.5/5 :)))


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack så mycket för den fina kommentaren!

Och vilken mysig blogg du har :)

2011-11-01 @ 18:02:58
URL: http://fotografsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0