* Herrelös - Rachel Vincent

Jag skall nu berätta om rachel vincents bok Herrelös. Det är den enda boken i serien som är utkommen i sverige. Nästa bok heter ''Flocken'' och kommer ut i affärer den 18 juli.

Det finns bara åtta kvinnliga varkatter kvar i världen. Jag är en av dem.

Jag ser ut som vilken student som helst, men jag är en varkatt – en shapeshifter – och jag lever i två världar. Trots mina föräldrars protester har jag lyckats undkomma min flocks alla krav och förväntningar och skapat mig ett normalt liv. Ända tills en strykarkatt överföll mig.

Jag hade varnats för strykarkatter – varkatter utan flock, ständigt på jakt efter någon som jag: en attraktiv och fertil hona. Jag undkom men fick veta att två av mina medkatter försvunnit. Min närkontakt med faran var allt flocken behövde för att kalla mig tillbaka, för min egen säkerhet påstod de. Men jag är ingen kattunge och är beredd att utmana vem som helst – och vad som helst. Även herrelösa strykarkatter...

 

Faythe Sanders är en självständig och stark varkatt, som mer än något annat vill vara en normal student...

Men det är hon inte. Hon är en av de 8 kvinnliga varkatterna som finns kvar i världen. Av alla varkatter som föds i världen är bara en 1/6 del kvinnor. Varför vet man inte. Alla flockar har en kvinnlig katt, som när hennes föräldrar går bort måste välja en man som kan bli en bra ledare för flocken, och skaffa barn, varav minst 1 av barnen måste vara en flicka... Deras överlevned hänger på det. Men om flickan inte vill det då? Tänk om hon blir kär i någon annan? Någon som är människa...

______________________________________________________________________________________________-

Jag älskar denna boken, och den får ett mycket oväntat slut. Jag rekomenderar den högt, och kan inte vänta tills nästa bok i serien kommer ut!!! Jag älskar huvudpersonens sttyrka och självständighet, och hon påminner mycket om min favoritkarraktär Rose Hathaway från Vampire Academy-serien. Jag älskar också all action i boken, och det händer alltid något nytt, man hinner aldrig bli uttråkad under bokens gång. 5/5!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0