# The short second life of Bree Tanner - Stephenie Meyer

Jag vet att jag sa att så länge vi båda andas var den sista boken i twilight-serien, men detta är en kvickläst novell tillhörande eclipse. Den handlar om en karaktär som bara finns med i en kort stund i boken - Bree Tanner
Bree Tanner kan knappt minnas ett liv utan otäckt känsliga sinnen, övermänskliga reflexer och oövervinnelig styrka. Ett liv utan en obönhörlig törst efter blod... ett liv innan hon blev en vampyr.
Allt Bree känner till är livet med de andra nyfödda. En hård och osäker tillvaro där varje ögonblick kan vara ditt sista. Men så möter hon Diego, en annan nyfödd som är lika nyfiken som Bree på deras mystiska skapare. Vem är hon och varför har hon egentligen skapat dem?

I en ny spännande bok fylld av fara, mysterium och romantik berättar Stephenie Meyer den ödesdigra berättelsen om den nyfödda armén, från det att de förbereder sig för att anfalla Bella Swan och familjen Cullen ända till det förödande slutet.

Utdrag ur boken:
Det var hon - människan jag hade jagat för bara några minuter sedan. Doften hela mitt väsen hade riktat in sig på. Den söta, våta doften av det ljuvligaste blod jag någonsin hade spårat. Det känndes som om min munn och strupe började brinna.
Jag kämpade vilt för att bevara förnuftet - koncentrera mig på det faktum att Jasper bara väntade på att jag skulle flyga upp igen, så att han kunde döda mig - men bara en del av mig lyckades. Det känndes som om jag höll på att slita av mig själv på mitten när jag försökte hålla mig kvar nere på marken.

______________________________________________________________________________
Precis som de andra böckerna är den hjärtslitande och spännande, minst av allt blodfattig! Absolut värd att läsas! 5/5 :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0