Midnattsjakt - Susan Krinard

Hennes odödliga hjärta slår bara för honom …
På dagarna lever Allegra Chance ett äventyrligt liv bland artister och intellektuella i 1920-talets Greenwich Village. På kvällarna jagar hon i stadens mörka gränder, driven av en hunger som aldrig stillas. Här, i glittrets och omoralens näste, kan till och med en vampyr falla offer för köttets frestelser. Och en blick in i Griffin Durants guldfärgade ögon gör Allegra övertygad om att han inte är vilken man som helst … 
Trots att deras sort har varit dödsfiender under århundraden är känslorna emellan dem av ett annat slag. Men förhållandet hotas av krafter som inte vill ha en ny ordning bland mörkervarelserna. Snart verkar ett ras-krig oundvikligt och Griffin och Allegra måste kämpa för sin överlevnad – och för drömmen om en evighet tillsammans.
_______________________________________________________________________________________________
Efter serien vingslag i natten har jag nu (tydligen) börjat komma in på spåret där böcker kretsar omkring romanser igen. Efter en bit in i boken förstod jag att detta var en bok ur samma serie som svart natt som jag har skrivit om innan, eftersom att Dorian och Javier kom in som Rauls torpeder. Men nu skall jag recensera Midnattsjakt... I stor helhet kan jag säga att det är en ganska ok bok. Inte en succé direkt, men den är inte heller dålig. Men jag tycker det är lite jobbigt med sånna här böcker eftersom de inte går att dra alla kapitel över en kam. Vissa kapitel var väldigt bra, andra var mindre bra och vissa var bara långtråkiga, där det bara var en massa fakta... Jag tror nog att författaren har försökt att göra boken lite mindre seg i början genom att dra all fakta om vampyrerna och varulvarna allt eftersom den blir nödvändig, men faktum är att jag tycker att det bara gjorde den segare. Om all fakta hade kommit i början hade man vetat allt och ändå sluppit bli avbruten när man väl kommit in i boken av en massa fakta som inte är särskillt stort nöje att läsa men viktigt att veta för att hänga med i bokens handling. Som sagt förstörde det en hel del. Men - återigen - som sagt så var boken i helhet en ganska ok bok och eftersom att slutet var enormt bra läggs det till på pluss-sidan och boken förtjänar därför nog 3.5/5 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0