Starcrossed Helena - Josephine Angelini

Kan man trotsa
det öde som står
skrivet i stjärnorna

Helena Hamilton är extremt blyg. Så blyg att hon faktiskt mår fysiskt illa av att dra till sig uppmärksamhet. Vilket inte är så lätt att undvika eftersom att hon är lång, blond och vacker som en gudinna. Hon är dessutom fruktansvärt stark och övermänskligt bra på löpning.
Men den senaste tiden har underliga saker börjat hända., och hon hemsöks av blodiga mardrömmar och syner. Onär hon träffar Lucas Delos för första gången drabbas hon plötsligt av ett överväldigande hat och försöker döda honom - INFÖR HELA SKOLAN!
Trots det känner sig Helena oförklarligt dragen till Lucas ochbitvis börjar sanningen om vem hon är att uppenbara sig...
______________________________________________________________________________________________
Okej, okej - jag vet att jag skriver det här ofta men jag kan inte hjälpa det... Jag ÄLSKAR den här boken! :D Så tjort**ski bra! :D
Men (som vanligt) så tycker jag att både Helena och Lucas är lite halv-korkade, jag menar de missar det som är så tjortovski logiskt, och rent av uppenbart! Inget illa mot dem - men hallå? Först snackar de om hur vacker en person är och sedan så kan de ändå inte fatta vilken gud eller gudinna som personen härstammar ifrån. Sedan tror de att en person är dotter till en snubbe som dog 2 år innan hon föddes? Alltså förlåt - men allvarligt!?
Men - nu skall jag sätta ett betyg! En solklar 4.5/5 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0