Nattens själ - Maggie Shayne

Länge sedan jag skrev nu... 10 veckor eller ngt - inte för att jag räknar :$ I alla fall - jag har som sagt inte haft mycket tid över till att göra något, har så jäkla mycket i skolan, och har börjat sång nu och sådär... Men nu har jag faktiskt varit sjuk ett tag så emellan försöka sova och att hålla mig vid liv har mina enda vänner jag varit i kontakt med varit böcker... lånade av vänner (:P) så har 3 nya att skriva om, men börjar med att skriva om Nattens själ av Maggie shayne...
Nattens själ är den första delen i serien vingslag i natten (lite dumt att läsa den första sist, jag vet, men den är ju i alla fall fristående)
”Vi har ett själsligt band, Tamara. Neka inte, du har känt kraften i det när du ropar på mig i dina drömmar, när jag viskar ditt namn … Var jag än befinner mig kommer jag att höra dig. Tamara … du är en av de utvalda.”
Samma obehagliga mardröm kryper över henne varje dag, och hur Tamara än kämpar kan hon inte hålla sig vaken. När hon vaknar minns hon inte om hon i drömmen flyr från något … eller till någon. Med natten följer sedan sömnlösheten och en stark längtan ut i mörkret, utan att hon förstår varför …
Då hon en kall vinternatt för första gången möter den mystiske Eric Marquand blir frågorna fler. Varför känns Eric så välbekant och hur kan han väcka dessa overkligt intensiva känslor inom henne? Är Eric det Tamara tror att han är? Och vem är Tamara … egentligen?
Hennes liv blir snart en verklig mardröm – en kamp för överlevnad – och hon ställs inför sanningar och val hon aldrig kunnat förutse …
______________________________________________________________________________________________
Jag älskar denhär boken!!! Den är så hiiiiimla bra!!! Den har allt - mystik, kärlek, drama... supernatrual! Som ni alla nog har förstått har jag en förkärlek till dessa paranormala böcker :P Men den är kanonbra och jag hade inte förväntat mig något annat heller - Maggie Shayne är en av mina favoritförfattare (okej jag har enormt många men endå!) och jösses vad duktig hon är! Började läsa boken för 4 timmar sedan och har redan läst ut den - kunde bara inte lägga ifrån mig den ens vid matbordet! Och den är inte särskillt tunn och inte överdrivet lättläst eller så, men man lever sig bara in i den så lätt! Rekomenderas högt!!!!!!!!!!!! 5/5 :D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0